توریسم
نوشته شده توسط : kermanershad

قيمت تور كيش

 مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت - در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به آخرین وضعیت تمدید صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی با توجه به اتمام زمان صدور آن در ابتدای دی ماه سال جاری اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت علاقه‌مند و پیگیر تمدید صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی است و از این اتفاق استقبال می‌کند؛ هرچند این مساله به توافق به بانک مرکزی بستگی دارد.  وی درباره علاقه‌مندی بانک مرکزی به ادامه این طرح و نیز تمدید صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی تصریح کرد: در آخرین جلسه‌ای که با مسئولان بانک مرکزی داشتیم آن‌ها علاقه‌ای به تمدید طرح نداشتند و عنوان کردند منابع را به بخش های دیگری تخصیص دادند.  هاشمی ادامه داد: از سازمان برنامه و بودجه تقاضا می‌کنیم که به طور جدی به مساله صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی ورود کند و باید برای تمدید طرح دستور از بالا صادر شود.

در ایران اما این رویه به شکل عکس اتفاق می افتد. شرکت فرودگاه‌ها به عنوان نهاد دولتی مسئولیت اداره فرودگاه‌هایی را بر عهده دارد که جز چند نمونه انگشت شمار، همگی زیان ده هستند و برای سر پا نگه داشتن آنها نیاز به جذب منابع درآمدی است که یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های آن، دریافت خدمات فرودگاهی از ایرلاین هاست. موضوعی که به صحبت های دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نشان می‌دهد نه تنها در بعضی از کشورهای توسعه یافته جهان شبیه به آن دیده نمی شود که حتی پرداخت هزینه از سوی برخی فرودگاه ها انجام می شود.  مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد: متاسفانه در ایران شرایط فرودگاه‌ها طوری شده که آنها منابع درآمدی متنوعی پیش روی خود ندیده‌اند و از این رو یکی از تنها گزینه‌های پیش روی آنها دریافت هزینه خدمات فرودگاهی است.  وی ادامه داد: البته شرکت‌های ایرانی همواره بر مطلوب بودن خدمات مختلفی که در بسیاری از فرودگاه ها برای آنها صورت گرفته تاکید داشته‌اند و طبق قوانین تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که هزینه خدمات پرداخت شود، اما در نگاهی کلان می توان به تجربه دیگر کشورها نیز در این حوزه اندیشید.

جاذبه توریستی که به صنایع دستی مربوط می‌شود کار زیادی نشده و نیاز است کسبه و جامعه را با این حوزه بیشتر آشنا کنیم.  وی ادامه داد: رکود اقتصادی موجود در بازار صنایع دستی بیشتر تبعات منفی‌اش را برای هنرمندان صنایع دستی داشته است. از سوی دیگر نیز آمارهای بدست آماده نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای توریست‌هایی که به ایران می آیند توریست‌هایی نیستند که اجناس هنری گران بخرند، چراکه بیشترشان اشخاص بازنشسته و دانشجوها هستند؛  بنابراین این توریست‌ها از آن طبقه‌ای نیستند که در ایران هزینه چندانی کنند.  رئیس اتحادیه فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی تصریح کرد: مهمترین مشکلات ما در زمینه صنایع دستی این است که کالاهای ساخته شده را استانداردسازی و برندسازی نکردیم و همچنین آثار هنری‌مان را آرشیوسازی نکردیم. متولیان صنایع دستی اگر می‌خواهند از هنرمندان صنایع دستی حمایت کنند و بازار صنایع دستی رونق پیدا کند باید سلیقه شناسی صورت بگیرد.  از سوی دیگر هم بازار مناسب برای فروش محصولات ایجاد شود.

رزرو تور کیش

محسن طرزطلب با بیان این‌که این قرارداد با شرکت مهندسی روسی تکنوپروم به امضاء رسیده است، اظهار کرد: تجهیزات ساخت این نیروگاه توسط بخش داخلی و خارجی تامین می‌شود.  وی ادامه داد: برخی از تجهیزات این نیروگاه قرار است توسط روس‌ها و برخی دیگر از کشورهای اروپایی ساخته شود، اما دلیل این مساله نبود دانش کافی در ایران نبوده است.  مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان این‌که ساخت این نیروگاه نیازمند ماشین‌آلات گوناگونی است، تصریح کرد: اگر قرار باشد صفر تا ۱۰۰ این نیروگاه توسط بخش داخلی ساخته شود صرفه اقتصادی ندارد.  طرزطلب ارزش این قرارداد را ۱.۶ میلیارد دلار دانست و افزود: این نیروگاه بین میناب و بندر جاسک در استان هرمزگان در چهار واحد ۳۵۰ مگاواتی ساخته می‌شود.

تور آنتالیا ارزان

در هفته گذشته با توجه به پیش رو بودن تعطیلات کریسمس و پایان سال میلادی، هفته کاری از تکاپوی قبلی برخوردار نبود و این مساله موجب کاهش قابل توجه حجم معاملات و سطح نقدینگی در بازار ارز شد. از این رو در شرایط کم بودن نقدینگی بازار، دلالان اقدام به سودگیری از دلار که در بالاترین سطح خود قرار داشت، کردند. این اقدام باعث ضعیف شدن دلار در روزهای ابتدایی هفته قبل شد.این اتفاق در حالی برای دلار رخ داده که تحلیل گران پیش بینی می‌کنند نیروهای پیشران دلار در سال آینده میلادی و حداقل در ماههای نخست همچنان دلار را به سمت جلو هدایت کنند. بنابراین انگیزه چندانی برای فروش دلار در بین سرمایه گذاران دیده نمی‌شود. به همین نسبت شانس سودگیری از دلار به صورت فروش و سپس خرید در قیمت‌های پایین چندان زیاد نیست.

 





:: بازدید از این مطلب : 3139
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: